Severovýchodní tangenta v Mladé Boleslavi

Místo budoucí stavby SV tangenty v MB

Rádi bychom Vás ve dvou příspěvcích blíže seznámili se stavbou, o které se veřejně mluvilo a psalo již před 10 lety. Kromě stále opakovaných několika vět a obligátního focení se, však veřejnost v Mladé Boleslavi nebyla nikdy blíže seznámena s tímto projektem a jeho předpokládaným vlivem na své okolí. S čestnou vyjímkou jedné mapy v Boleslavanu ze září 2007.

Stránky města po zadání hesla „severovýchodní tangenta“ generuje 38 odkazů, po zadání hesla „tangenta“ 39. První je z července roku 2002- Zhotovitelé stavby Slovanka převzali staveniště.  Již tato první zmínka umisťuje Severovýchodní tangentu jako součást širšího kontextu investic, které se ale nepodařilo realizovat současně, resp. postupně- „Stavba je velmi náročná na koordinaci a musí vnímat i další související připravované stavby, jakými je Severovýchodní tangenta a stavba Bondy Centra s autobusovým nádražím.“

Při této rešerši autora zaujala naprostá absence jakýchkoli podrobnějších údajů. Četnost souvisejících příspěvků vychází na necelé čtyři do roka. Ale pouze v zářijovém Boleslavanu roku 2007 najdeme na str. 9 fotomapu s vyznačením plánované trasy komunikace SV, ale i tzv. Jihovýchodní tangenty. Najdete ji na http://www.mb-net.cz/?page=cz,5821.zarijovy-boleslavan-vysel-v-internetove-podobe .

Komunikace, jejíž realizace před 2 týdny začala, je spojena s mnoha očekáváními. Měla by ulehčit dopravně přetížené oblasti Bondy Centra, možná snížit hlukovou zátěž na přivaděči z R10- Jičínské třídě. Existuje hypotéza, že by mohla pomoci zlepšit kvalitu ovzduší ve městě. A podle posledních vyjádření by měla být i bezpečnou cyklostezkou- http://www.mb-net.cz/?page=cz,17532.na-karmeli-se-diskutovalo-o-mornem-rozvoji-cyklistiky-ve-meste  . 

Podrobný popis, umístění a předpokládaný vliv na okolí najdete v příloze- podrobném oznámení záměru stavby, které zpracovala společnost EKOLA group, s.r.o. , www.ekolagroup.cz (stejná společnost, jako zpracovávala středočeské strategické hlukové mapy, viz. předchozí příspěvek) v březnu roku 2008. Součástí je Hluková a Rozptylová studie, ve srovnání s obdobnými současnými dokumentacemi dosti skrovné. Finálně mohl projekt oproti této verzi doznat změn, ale to již autor neprověřoval.

Historií projektu a očekáváními s ním spojených se budeme zabývat v druhém textu.

David Hradiský, 3. 10. 2012

 

PřílohaVelikost
SV tangenta- oznámení záměru3.53 MB