Stojí zájem pana profesora Pafka za odpověď ?

Továrna velocipedů

Děkujeme panu Charvátovi z Mf Dnes za projevený zájem a jeho článek na iDnes. http://praha.idnes.cz/dum-kde-zacala-historie-mladoboleslavske-skody-chatra-a-je-v-exekuci-11o-/praha-zpravy.aspx?c=A111205_1695663_praha-zpravy_ab  Dovolujeme si 2 upřesnění. Jedno stran stavu domu bude předmětem dalšího samostatného příspěvku. Nejprve tedy druhé - stran „našich“ aktivit na konci zmíněného článku.

Jak napsal pan Králík v předcházejícím příspěvku- pana profesora Pavla Pafka, mimo jiné také člena Českého Klubu Velocipedistů, zaujala historie místa i okolnosti začátků podnikání pánů Laurina a Klementa. Obrátil se proto před již 2 lety písemně na primátora MB s dotazy, jestli má Statutární město Mladá Boleslav zájem o záchranu památky, eventuálně jaké s ní má záměry. Jako člověk zajímající se o věci veřejné, i když nebyl předvolební rok, se bohužel odpovědi nedočkal.

Zkouším si představit, kdo by se musel ptát, aby vzbudil zájem magistrátu, či konkrétních zástupců města? Magistrát (tehdy samozřejmě v jiném složení) se roku 2002 dle svého Strategického plánu odhodlaně vydal cestou cílené komunikace podoby MB jako „města automobilů“. K tomu je třeba být i kvalitním zázemím pro největšího zaměstnavatele a jeho zaměstnance. Tedy budovat, zvelebovat, přitahovat, krášlit. Nějaké zakladatelské cyklisticko- motocyklové příběhy/ příklady/ mýty a jejich rozvoj tu zřejmě nemají místo. Že propagace značky byla od počátku i propagací MB je asi též úplně jedno. Marketing značky Škoda v regionech, které nezajímá hokej,  je přímo nevyžaduje i když v sobě skrývají doposud nevyužitý potenciál.

P. Králík předběžně přislíbil na leden přednášku o podnikatelských začátcích ve zmíněném objektu. O termínu a místě konání Vás budeme dále informovat.

David Hradiský 6. 12. 2011